6 maj 2009

Rädsla!

Det är ingenting jag skäms över ej heller något jag tycker man ska skämmas över. Vi har alla våra rädslor, logiska eller helt orationella, rädslor är det i alla fall!

Idag ska jag utmana en av mina större rädslor, nämligen att gå till tandläkaren! Jag blir 3 år när jag går till tandläkaren och gråter som en 3 åring så fort jag kliver in och detta håller i sig tills jag stänger dörren och går därifrån. Det spelar ingen roll att det inte gör ont, att jag får bedövning eller att det bara är en kontroll. Rädslan sitter inte i det intellektuella och faktiska, nej den sitter i huvudet och då gör det detsamma hur logiskt fel tanken är. 

Rädsla

Däremot har jag kommit så långt att jag idag faktiskt ringer och framförallt går dit, det gjorde jag inte förr!

2 kommentarer:

Pernilla Hult sa...

Då har Du kommit riktigt långt! Alla har vi våra saker som vi är rädda för.. Ha en fortsat bra dag

Miss Agda sa...

Hoppas det gick bra! Kram

Ps: Här sitter vi hemma med din mammas sambo just nu ;-) Han ville inte vara med på syjuntan med 8 tanter, he he.