8 maj 2009

Den bästa starten på helgen!

Fredag morgon och helgen står inför dörren! Visst det ska jobbas ett par timmar innan, men om man bortser från det så kan vi snart fira helg och den bästa starten på den är väll träning!

Morgonträning med Puls!
I morse vad det alltså tid för lite PulsSpinning med Terese! Med i salen var som vanligt Ciz och den här gången även Jane som det var väldigt kul att träffa igen!

Spinningen gick riktigt bra fram till sista låten då mina ben, mitt psyke och mitt hjärta sa stopp och stanna! Jag försökte övertala kroppen att fortsätta det ynka 3 minuterna vi pratar om, men det gick ta mig tusan inte! Hur jag än försökte var det alltså stopp!

Fram till dess gick det dock super och kalas och jag kom upp till 92% av max i slutet på det första blocket! Inte illa pinkat om man betänker att det var tidigt på morgonen och att jag inte är någon morgonmänniska!

Man kan säga vad man vill om förkoreograferade klasser, men den som SATS har till sin pulsspinning är faktiskt helt OK! Visst, man kan inte jämföra det gula klasserna med de klasser som Terese lägger upp själv eftersom det då blir att jämföra äpplen och päron. Men som alternativ är detta gula pass helt klart genomförbart och jag kräks inte av musiken och upplägget!

Nu återstår alltså bara ett par timmar på jobbet, men sen e det helt och jag ska njuta av den så mycket det bara går!

3 kommentarer:

Sara sa...

vad ska du göra i helgen nilla??

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Sara: svar finns i din blogg *s* Men som jag skrev där så har hon idag inga plaer, men det kan ju ändras ;)

Vad ska Sara göra i helgen?

Snorkkis sa...

Hoppas du har en bra helg! Och det lät som en väldigt bra start på fredagen!