5 maj 2009

Äntligen Dumplings!

Jag jobbar nu mer lite mer centralt som ni vet. Jag har bytt Danderyd mot Vasastan (eller i alla fall i utkanten av Vasastan) I och med detta har ett hav av lunchalternativ öppnat sig, det vill säga de dagar jag har varit för lat för att ta med matlådan till jobbet. Idag var en sån dag och jag styrde fötterna mot Steam för att inhandla mina efterlängtade Dumplings!

Dumplings 
Jag inmundigade mina Dumplings tillsammans med ris och sallad och dom smakade verkligen kanon! Men nästa gång ska jag nog smaka någon av alla de soppor som fanns på Steam för även dom såg syndigt goda ut!

6 kommentarer:

Löpning & Livet sa...

Alltså, vad är dumplings för nåt?! Jag har aldrig fattat det :)

Em Löfgren sa...

nä säger det samma! dumpling? what? typ norsk sushi? haha

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Egentligen ska man nog fråga Mela, prinsessan av Dumplings! Men jag ska försöka förklara: Det är ångkokade "degknytten" med olika flyllning i. Degen görs av mjöl, salt och vatten, kavlas ut tunt och sedan fyller man det alltså med tex fläskfärs eller helt vegitariskt och doppar dom i sin sås precis som man doppar Sushi i sin soya.

Prova vet jag, det e gott som i smaskens!

Terese sa...

nu blev jag ju supersugen på dumplings :-(

Lotta sa...

Dumplings är mums-mums MEN jag har ätit flertalet väääldigt suspekta dumplings under mina resor i bla Sydostasien så jag är lite tverksam till dem nuförtiden. Synd.

Kul med många olika lunchställen!

Anna sa...

Nackdelen med att bo i en liten stad är att utbudet är minimalt hihi...