24 maj 2009

Då var det gjort!

Precis just nu damp detta ner i min mailbox här hemma:

Hej, Pernilla Svensson!
Din betalning är nu genomförd!
Nedan finner du en kvittens.
Tack för att du använde vår betaltjänst.
Välkommen till Tjejmilen!

Ja, alltså, som ett led och framförallt för att sätta press på mig själv, har jag alltså anmält och betalt för att delta i årets Tjejmil. Loppet går, som säkert alla redan vet, 30 augusti och dit är det (om jag räknat rätt) 98 dagar kvar. På dessa dagar skall jag förvandlas från någon som svor på att aldrig mer springa ett löpsteg när jag slutade spela handboll, till att bli någon som med glans genomför ett lopp över en mil.

Starten för mina stapplande steg i löparskor går i morgon! Hur det går följer ni såklart här! Själv funderar jag mest på vad sjutton jag har gett mig in på *s*

6 kommentarer:

Mia sa...

Det kommer att gå som en dans!

Löpning & Livet sa...

Härligt! :)

Pernilla Hult sa...

Vi kan ju alltid peppa varandra ;) Fast jag tror ju att Du fixar det där med glans ändå :)
Kikar in imorgon och kollar hur det gick..
/ Pernilla

Sara (Träningsglädje) sa...

Nilla, vi har faktiskt en passande outfit till dig i din nya "förenings" tecken. För att sätta lite ytterligare press... och kanske vi skulle lägga upp en banner på din blogg. Haha... ;-) företaget bjuder på alla träningstips och konsultationsråd du behöver. Just ask!!

Ciz sa...

Jag vill också springa en mil, utan att gråta.

Cizzi sa...

Härligt! Det kommer gå kanon! =)