23 maj 2009

En lördag, vilken som helst. Eller?

2 av mina favoritbloggare tillika vänner är uppe i Åre och kör konvent, själv e jag kvar hemma i Stockholm. Men det hindrar mig inte från att träna! Idag har jag startat dagen med ett tufft dubbelpass!

Spinning
När klocka slog 10 satt jag på en av de nya spinningcyklarna på SATS Liljeholmens C och var fullt fokuserad på att ta mig an 55 minuter tuff cykling. Jag satte mig som vanligt nära fönstret ut mot gymet då detta brukar hjälpa mig i de tuffaste passagerna. Det blir mycket lättare när man tittar ut på någon som sliter lika mycket och eftersom det boxades utanför fönstret under förmiddagen (den stackars killen såg precis ut som jag när jag försöker boxas, dvs slet som ett djur) kunde jag lätt koncentrera mig på deras slit istället för mina muskler i som emellanåt skrek i rumpan. 

SATS_Regeringsgatan_(6)[1]

Passet i sig var väll ingen höjdare och går inte till historen som världens bästa spinningpsass, men jag fick upp pulsen och benen fick slita ont under de tre backarna som passet bestod av. Sen att jag kan tycka det var synd att inte instruktören peppade oss med utmaningar om att höja motstånd och kadens i vissa partier, struntade jag i utan körde på själv.

Pump
Direkt efter spinningen, tog jag mina andra par skor som stod placerade på golvet och sprang upp till den vanliga aerobicssalen Nu väntade nämligen en timmes Pump.

Pump

Jag kan faktiskt inte minnas när jag körde Pump senast, däremot minns jag viken träningsvärk man kan få av just Pump och mesade lite med vikterna till en början. Men efter uppvärmningen kände jag mig oförskämt stark och lassade på! Jag fick här ett bevis på att min benträning med Erick börjar ge utdelning, jag kunde faktiskt köra ganska strikta benböj utan att falla fram för mycket med överkroppen som jag har en tendens att göra. Detta beror ju inte på att jag är svag i benen utan snarare att magmusklerna inte orkar hålla mig upprätt, men i alla fall!

Som vanligt var utfalls eländet jävligast och med en krånglande handled, triceps kinkigast. Under axellåten fungerade det inte att använda stången i “drag mot hakan” utan jag fick helt enkelt köra med hantlar och några armhävningar blev det inte tal om.  Men istället körde jag min rehabträning med “armhävningar” eller vad man nu kallar det när man står på knä och belastar handleden med en knuten näve på golvet.

I övrigt gick passet över förväntan och jag känner redan nu en smygande träningsvärk i både ben och rygg. 

Lunch
Efter träning och dusch kom jag tillslut upp på Liljeholmstorget och konstaterade att regnet strilade ner. Så istället för den planerade Rugby eftermiddagen (jag hade helt klart på tok för lite kläder på mig) ringde jag lillasyster, hon är hemma med en jourtelefon som envisas att ringa med ojämna mellanrum, och frågade om hon ville ha lunch. Det ville hon och som den snälla storasyster jag är köpte jag med mig  sallad och åkte raka vägen dit.

Nu har jag kommit hem och sitter här framför Girot på tv och sörplar på ytterligare en balja kaffe. Vad kvällen har att erbjuda har jag faktiskt ingen aning om. Men jag lär väll bli varse om det med!

2 kommentarer:

Sara (Träningsglädje) sa...

det är bra att du tränar ikapp med oss!!! :-)

Em Löfgren sa...

härligt som fasen att PT slitet ger utdelning =)