4 maj 2009

Återigen måndag!

Ja, då va det alltså återigen måndag och vi har en hel vecka framför oss, tills det blir helg igen! Denna måndagsmorgon är det regnet som gör mig gladast (pollen, vik hädan!) tillsammans med det faktum att jag har fått väldigt bra och kreativ kritik eller egentligen beröm av min chef!

Tillbakablick!
Vad har då hänt i helgen? Man kan sammanfatta det med lugnt, socialt och insamlade av vuxenpoäng!

Fredagen gick åt till att försöka låta kroppen vila både när det gäller pollenmedicin, träning och övrig ansträngning. Jag tillbringade således dagen i soffan och den enda ansträngningen var att gå fram och tillbaka till affären för att köpa mjölk!

Lärdagen startade intensivt och lite stressigt! En snabb sväng på stan, hem för lunch, sova någon timme (eller i alla fall vila) packa en övernattningsväska och sedan åka till söder för att gå på en stor båt som skulle ta mig fram och tillbaka till Mariehamn. Det var under denna kväll jag och väninnan A samlade vuxenpoäng då vi under kvällen insåg att det varken skulle bli roligare eller mer dans än vad vi faktiskt hade när klockan slog ett och gick faktiskt och la oss! Detta har aldrig hänt och kommer troligtvis aldrig mer hända, men det var i alla fall en ganska rolig upplevelse!

I och med denna tidiga kväll kom vi upp både till frukost och klarade oss utan både illamående och huvudvärk under söndag dag. Hade dagen bara bjudit på sol hade lyckan varit gjord!

Söndag kväll innebar först världens största pizza (som jag förövrigt bara åt halva, ytterligare vuxenpoäng alltså!) för att sedan övergå till tvätt och lite hockey på TV.

image-upload-564-794017

Även idag är den lila träningsväskan från
Nike med mig på jobbet

Framtid
Vad händer i veckan? Förutom att jobba ska jag försöka träna ordentligt. Jag ska även fixa lite inför nästa veckas tripp till Paris! Träningen den här veckan kommer att bestå av egen träning då PT Erick är på seminarium. Ikväll blir det troligtvis spinning med lite styrketräning som bonus. I morgon morgonträning med Ciz & Co och styrka på kvällen. Övriga veckan är inte riktigt planerad än, så detta får jag bli er skyldiga!

4 kommentarer:

Sara (Träningsglädje) sa...

vavava? PARIS?

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Japp Sara, precis så! Paris! Jag, syter och min ömma moder som förövrigt står för kalaset, skall till Paris nästa torsdag!

Lotta sa...

Ingen spinning på tisdag morgon? ;)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Jo, men det va ju det jag sa... eller? *s* Spinning i morgon bitti dvs tisdag morgon! *s*