3 juni 2008

Styrketräning istället för Box

Varken jag eller Puma hade ben för att träna boxning idag istället kramades vi med hantlarna istället!

Armar och rygg
Jag har ju inget marathon eller några andra löppass att skylla mina klena ben för, däremot har jag spinningen igår som verkade ga mer trötta ben än beräknat. Därför bävade jag hela dagen idag för Boxpasset som jag lovat att gå på med Puma. Lyckligtvis kändes Pumans ben lika möra som mina, så efter en enhällig överläggning i omkländningsrummet på Zenit, bestämde vi oss för att det fick bli styrketräning istället. Lika enhälligt som vi bestämde att det skulle köras armar och jag la till rygg på pin kiv eftersom jag vet att Puma inte gillar att köra rygg!

Passet blev som följer:
Latsdrag med brett grepp
Sittande rodd med smalt grepp
Bicepscurl med stång
Hammercurls med hantlar
Puchdowns samt Omvända PD i CC

Jag tog i bra idag, i Hammercurlen tog jag i så jag fick tårar i ögonen och jag tror det va längesen jag va så svettig efter ett styrketräningspass. Tyvärr dog, och jag menar verkligen DOG mina biceps före min vilja. Det fanns inte en chans att jag skulle kunna lyfta någonting tyngre än min egen hand i slutet, men resultatet blir förhoppningsvis lite träningsvärk under morgondagen! Och det är i dom stunderna, när jag verkligen tror att det inte går mer, som det är extra bra att ha en träningskompis med sig som både kan "hjälpa till" och skrika lite lite extra på mig! Tack vännen!

Prommenad till söder
Efter passet bestämde vi oss för att ta våra apostlahästar och gå mot liljeholmen. Nu kom vi bara till halvägs på Hornsgatan, men det kändes ändå skönt att tillsammans med Puma få gå i solen och prata lite strunt en stund! En lagom avslutning på en lång dag!

Igårkväll hittade jag faktiskt en riktigt rolig sak på SATS sommarschema som annars kan vara rätt tråkigt. Onsdagarna på Hötorget kommer att bli heliga eftersom det först är ett Piapass som sedan följs av ett Teresepass i spinningsalen. Snacka om att det kommer bli åka av och snacka om att det kommer att bli roligt!

3 kommentarer:

Puma sa...

vadå, jag måste ju säga till när jag inte ser att du tar i!

;-)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

det va ju det jag sa, precis så SKA det vara *s* PS. idag har jag "ont" i armarna! Tihi!

Cizzi sa...

låter som ett härligt pass. tråkigt bara när musklerna ger vika när viljan fortfarande finns... Men nästa gång så ;)