23 juni 2008

Irriterande rethosta

Bahhhhh! Jag har under en veckas tid gått och dragit på en fantastiskt irriterande rethosta, som inte blir mer än just detta, rethosta. Så fort jag tänker mig att jag sa göra någonting annat än att sitta rakt upp och ner börjar det. Går jag i trappor, springer på toaletten och gud bevars, lägger mig ner för att sova, låter jag som f*n! Å det blir liksom inte bättre. Jag blev nästan glad i morse när jag fick snyta mig och hoppades i mitt inre att NU bryter det ut nått elände så jag kan bli av med det! Men icke! Jag fortsätter precis som vanligt i gammal vanlig stil!

Nu till mitt problem. Eftersom jag alltså börjar hosta så fort jag rör mig, ska jag kanske undvika högintensiv träning som tex Pia spinning. Men samtidigt vill jag ju träna idag, efter 4 dagars ledighet och har sett fram emot ett Pia pass hela helgen! Så nu står jag mellan två höbalar och velar, träna eller inte, hosta eller inte! Å framförallt, vad säger kroppen om jag utsätter den för minst 55 minuters svettig spinning? Det är svåra val det här!

Uppdatering 14:15: NU kom kranen igång... nu väntar jag bara på slemhostan och sen ser jag slutet på eländet!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det bästa rådet är nog att låta bli. Men jag hade gått dit och sett hur det går att träna, man kan ju alltid avbryta och gå och basta istället. Om inte annat så lurar du kanske fram förkylningen?

Anonym sa...

Ta en långpromenad i stället, verkar snällare mot kroppen!

Cizzi sa...

vad irriterande. hoppas att det passerar fort nu!

Anonym sa...

Bra, då slapp du chockträna fram det. Välkommen till förkylningsklubben förresten. Här har vi hosta, feber, halsont och rinnig näsa.