11 juni 2008

Spinning 110 min

Så va det dax, premiären för sommarens dubbelspinning på Hötorget! 110 minuter blod, svett och tårar tillsammans med Puma!



Pia spinning
När jag kliver in på SATS Hötorget och vet att det väntar en klass med Pia, spelar det ingen roll om jag är trött, grinig eller glad. När jag vet att Pia väntar på mig växer hornen ut och träningsegot enormt! Jag vet att jag kommer att skrika, svettas och få endorfinerna att flöda ända ut i fingertopparna.

Detta va precis det som hände idag (som alla andra Pia pass) och trots att jag va trött så jag gäspade på vägen från jobbet, blev jag pigg och glad när jag kom in i spinningsalen. Idag va det återigen dax för intervaller! 4 varv med 2 minuters backe följt av 4 stycken 60/30 intervaller och som avslutning efter dessa fyra varv, 4 minuter utsinigt spurtande rakt in i mål!

Terese spinning
Efter att jag hämtat nytt vatten och fått i mig en halv banan va det så dax för 55 spinning minuter med Terese. Ett helt annat upplägg än sist, med för dagen både ny och gammal musik. Å jag som egentligen inte gillar backar gladdes gott åt dagens eftersom min rumpa inte gillade sadeln på cykeln efter ett tag.

Passet var en blandning av backar, raksträckor och spurten i slutet. Ett helt annorlunda pass än Pias men väldigt nyttigt för mina ben!

Sammanfattningsvis kan jag konstatera att jag idag försökte ta i och trycka på med lite mer motstånd! På grund av detta skrek jag kanske inte lika mycket som jag brukade, men jag hade verkligen fullt upp med att andas och trampa så det fanns ingen ork kvar till pepp. Jag kan oxå konstatera att dagens två pass var väldigt olika och bra på olika sätt. Pia med sitt fokus för dagen, Terese med mer variation och förändring! Båda bra, men på olika sätt!

1 kommentar:

Cizzi sa...

vad härligt det låter! =)