1 sep. 2007

Inte utan träningsväska!

Det vart inte en... inte två, utan tre....

Vila
Tre dagar utan min träningsväska är en ovanlig syn. Men precis så har det varit! Detta beror på att min kropp och jag är inte riktigt kompisar just nu, den vill vila, jag vill träna och mellan dessa två hötappar står vi! I dessa lägen vinner som ni förstår kroppen, det är ingen idé att lägga ner tiden på att gå till gymet om man känner att kroppen inte kommer ge tillbaka någonting och då är det ju igentligen bara slöseri!

Igentligen skall jag inte vara så negativ, igentligen skall jag se på det jag HAR lyckats med den här veckan istället. Jag har faktiskt tränat två spinningpass och kört lite i gymet. Jag har hållit mig till kalloriintaget (förutom i onsdags kväll då tanken var att undvika svimmningsanfall på torsdag morgon) och trots kvinnliga hormoner inte fallit för min stora last choklad! Bara för ett år sedan hade detta inte änns funntis på världskartan, så igentligen, varför känna sig förlorad och dålig? Jag borde känna mig glad, eller i alla fall inte misslyckad!

Lördag
Idag är det lördag och jag sitter och småtittar på VM så här på förmiddagen. Idag blir det heller inget gym, men jag tänker ta mig en lång prommenad så fort kaffet är uppdrucket och Mp3 spelaren är laddad med en ny bok! Allt för att försöka väcka upp benen igen! Det är tur att det är en ny vecka i morgon (min vecka börjar på söndagar), då kan man glömma den här veckan och blicka framåt igen!

Ikväll skall jag i alla fall hem till C och äta middag och klappa på bebismagen! Det skall bli fantastiskt trevligt! Sen är det bara att blicka framåt, ta tag i sitt liv och veta att på fredag får jag reda på om något inte står helt rätt till och göra något åt det! Fram till dess får jag bråka med min kropp precis som jag gjort hittils, å det har ju gått bra förr!

Ha en god och trevlig helg nu där ute!

Inga kommentarer: