5 sep. 2007

En sjusovares funderingar

Ibland blir man en aning fundersam på sig själv, ibland bli man förvånad!

Konsten att sova länge
Jag är, om någon nu har misstagit sig på det, den okränta världsmästaren i snozning! Det spelar ingen roll om jag ställer väckarklockan på andra sidan rummet så jag måste stiga ur sängen för att stänga av den, eller om jag har fler än en av dessa vedervärdiga maskiner ställda, jag kan i sömnen gå upp, stänga av allt oljud för att snällt somna om igen utan att änns veta om att jag har varit uppe! Jag har länge hävdat, liskom Kalle i Kalle och Hobbe, att min inre klocka är ställd på Tokio tid och att jag inte är gjord för att kliva upp innan nio på morgonen och framförallt inte gå till sängs före 10 på kvällen! Men ibland blir man faktiskt förvånad!

I morse vaknade jag helt själv halv fem! Jag var pigg och glad när jag vaknade men hela mitt förstånd sa mig att det va en galenskap att gå upp. Jag låg således kvar och tänkte att jag får ju faktiskt sova i 1½ timme till innan klockskrället ringer! Efter ca 45 minuter konstaterade jag att det inte längre va någon idé! Det var bara att stiga upp! Varför är jag sån, när jag inte måste gå upp för att jag har bestämt att jag ska morgonträna, så vaknar jag glatt allt för tidigt. Men när det är tvunget att gå upp, så kan ibland inte ett brandlarm väcka mig?

Frukost och sällskap
Nå väl, inget ont som inte har något gott med sig! Jag hade tid att både äta frukost, dricka kaffe, tvätta håret och lata mig innan det var dax att gå!Tog en rask prommenad upp till tunnelbanan och fick sällskap av lillasyster på vägen till jobbet eftersom jag passade in det så bra (och jag vet vilken tunnelbana hon tar om hon börjar tidigt). Stämplade in 06:50 och kan alltså gå från jobbet halv fyra i eftermiddag om jag vill!

Eftermiddagsträning
Av just den anledningen (ja att jag kan gå tidigt alltså) så behöver jag heller inte känna någon stress över att jag måste hinna träna på lunchen! Det är bråda dagar på jobbet, hösten har kickat igång och det är många lösa trådar som måste knytas ihop vilket gör att jag inte alltid har tid att smita ifrån en timme mitt på dagen. Men om jag då kan gå lite tidigare än vanligt hinner jag ju med styrketräningen innan spinningen med Pia!

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vaknade halv tolv av en felringning....så numera är även jag sjusovare! Suck!