25 sep. 2007

Funderingar och fakta!

Ibland undrar jag hur det igentligen är ställt med mig. Ibland undrar jag vad jag håller på med!

Tidig morgon
I morse stod klockan ställd på kvart i fem, jag vaknade, gick upp men istället för att dra på mig träningskläderna i ett töcken packade jag om väskan, drog på mig arbetskostymen och åkte till jobbet. När tunnelbanan åkte in på t-centralen 10 över sex hade jag faktiskt kunnat ändra mig, jag hade ju hunnit till Teres, men i mitt sinne fanns det inte att gå av. Nej jag var på väg till jobbet och autopiloten var inställd på det och det läskigaste av allt är att jag inte vet varför. Det va precis som mitt sjätte sinne sa till mig att nej, du ska inte träna den här morgonen, du ska träna i eftermiddag istället.

I samma töcken och med samma autopilot klev jag alltså in igenom arbetets dörrar redan klockan halv sju imorse. Det kändes nästan lite ensamt att vara här så tidigt, inte änns det som alltid är här först var här, utan det var bara jag kaffemaskinen och min 17" skärm som lyste upp tillvaron! Skönt och lungt, tyst och trivsamt och morgonens andra kopp kaffe samt dagens DN lästes innan någon annan hann komma hit! Det är i dessa stunder som jag önskar att jag alltid hade varit morgonpigg, att jag hade kunnat njuta av morgonen lika mycket som jag kan njuta av skymningen. Men det är väll så, man kan inte få allt och jag får njuta de få dagar som jag faktiskt funkar innan klockan 8!

Frågor om mig
Jag har fått lite frågor här på bloggen samt att jag tänkte ta tillfället i akt att vara lite egotrippad i min aldeles egna lilla blogg. Så här nedan följer ett axplock av mig i korthet!

Basfakta: Pernilla, född den 31 maj 1972 på Sabbatsbergs sjukhus. Uppvuxen i Mälarhöjden och bodde där tills jag flyttade till Gotland när jag var 21 och började plugga. Mäter runt 165 cm (ge och ta 2 cm) över havet vilket är minst 10 cm för kort om ni frågar mig. Jag når nämligen aldrig upp till översta hyllan och har alltid problem när jag skall byta glödlampor i taket.
Blå/grå ögon och fräknar på näsan. Ett krull till hår som är helt naturligt och som jag lärt mig att tycka om, fast färgen har varierat till det oändliga!

Vardagssyssla: Är anställd som ekonom, jobbar med så mycket mer däribland datorer, avtal, ITIL, tjatkärring, inköpare och projekt tant. Sitter på en IT-drifts avdelning som sköter om allt från ekonomisystem till datajournaler. Detta är inspirerande i sig då man vet att det vi gör här faktiskt kan ha inverkan på en människas liv om man hårddrar det och tar det till det yttersta.

Fritid: Har gått från en riktig soffpotatis till en någorlunda aktiv tjej under ca 1½ års tid. Från att inte orka springa till bussen eller kunna böja sig ner för att knyta skorna, till att faktiskt njuta av ett hårt spinningpass eller en snabb prommenad på djurgården. Däremot har jag ett fel i min vänsterfot efter en operation, så springa går inte. Jag kan nämligen inte stå på tå och har heller ingen balans på vänster fot. Men det är mitt nästa mål, jag ska jobba upp musklerna i foten så pass mycket så att en lätt jogg inte skall resultera i 2 dagar med kryckor!
Jag har heller inte fattat grejen med Airobics eftersom jag är lyckligt okunnig om allt vad koordination heter och i dessa situationer inte har en aning om skillnaden mellan höger och vänster. Nej, min grej har blivit de små stillastående cyklarna och det läskiga hantlarna. Dom varken anfaller en eller rör sig åt fel håll, vilket jag gillar skarpt!

Men jag tränar faktiskt inte bara när jag är ledig, jag har ett socialt liv med! Jag gillar goda röda viner, mörk choklad och mina vänner. Jag äter gärna en god middag om jag får sällskap och jag kramas gärna med alla kamraters ungar så fort jag får tillfälle. Hemma kramas jag bara med Cosmos, men det är inte så illa det! Tyvärr hårar han lite för mycket, gillar inte att ligga sked samt att han inte vet hur man använder damsugaren!

Övriga fakta: Skämms kollektivt, är ingen trevlig person innan jag fått kaffe på morgonen, lär mig svenska låttexter även fast jag inte alltid gillar musken, blir grinig när jag är hungrig, är en jävel på ironi och tycker att lite skvaller förgyller tillvaron!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ganska klockren beskrivning av fröken själv!! Kan väl efter ca 12 års vänskap tillägga att Nillan är en otroligt lojal och fin vän som alltid ställer upp. Hon besitter den fina förmågan att kunna skratta och gråta samtidigt och vi som känner henne är oerhört glad att hon finns och att vi räknas som vänner, dag som natt!

/Ciz

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Nu blir jag rörd gumman! tack! *skrapar med foten och rodnar under luggen*