13 nov. 2008

Vilodag!

Idag ska jag inte träna, idag ska jag vila och bli stark!

Utan min träningsväska
Jag gick hemifrån med endast en liten väska i morse och jag kände mig naken och som att jag glömt något! Att inte släpa på en stor väska med träningskläder, vilket jag i princip gör varje dag, gör att jag känner mig naken! Tänk vad det kan ändras!

Förr, innan jag blev biten av träningsmyggan, kunde jag inte förstå alla dessa människor som släpade på väskor, ryggsäckar, handväskor och påsar fram och tillbaka till jobbet! Idag är jag en av dom, en av dessa som alltid har för stor väska med mig på ett fullt tunnelbanetåg!

Men idag är det alltså vila som gäller! Kanske inte för att jag måste utan framförallt för att jag faktiskt inte riktigt hinner. Efter jobbet ska jag nämligen dra på stan och försöka hitta en outfitt till lördagens bus med kusin Lina! Jag lovar att komma tillbaka till detta på söndag, men en del av buset innehåller en stol, höga klackar och en väldigt massa garv!

En plan!
Efter att ha läst om Power Pumans och Coola Karins planer känner jag mig inspererad att utarbeta en egen och väl genomtänkt plan som jag ska starta 2009. Jag är trött på mig själv att jag skriver och lovar en väldig massa för att sen ramla tillbaka till gamla dåliga vanor igen. Främst gäller det maten, men till viss del även träningen. Jag måste utarbeta något som känns roligt, något som ger mig en ny kick framåt och som får mig att vilja "hålla i" tills jag når mina nya mål. Jag har idag ingen aning om vad min nya plan kommer att innehålla, så e det någon som har galna upptåg på gång eller andra tips att ge, så får ni hojta till!

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att läsa att någon mer har vilodag. Känner mig lite rastlös men får nu natta känner jag, otränad för dagen. Det tar vi igen imorrn :) Mitt mål är Tjejvasan, känns overkligt, men otroligt spännande :)