12 nov. 2008

Spinning, idag igen *s*

När jobbet hopar sig över mina öron, när stressnivån är högre än brukligt då är det extra viktigt att ge sig tid till träning (å ja Ciz, det är JAG som säger så...).

Spinning med SuperPia
Samma pass som i måndags men jag bytte ut Coola Karin mot Power Puma på cykeln bredvid mig! Även VR Terese satt med på klassen (jag såg dig allt där bak)! Tyvärr va det dock inte lika många gamla "stammisar" med, eller jag kanske ska säga skrikisar, så tjo och "komigen" nivån va lite lägre. Men vad gör väll det, jag tjoade på som vanligt och Pia tackade mig tom efter passet för "stöttningen"och jag visste ju vad som väntade så det va bara att trampa igång!

Samma upplägg som i måndags, samma värk i benen och bröstet mot slutet men det som skilde sig från förra veckan var att jag INTE tog slut och kunde vara med alla intervallerna idag! Det va nästan så att jag kände mig starkare idag så det är kanske så att jag börjar få utveckling av min träning. Eller så va det bara tur *s* Däremot nådde jag max ca 5 sekunder innan målgång och svor högt av irritation där jag satt. Visst 5 sekunder kanske inte är hela världen, men det va riktigt irriterande att inte få till det och gå i mål perfekt!

Keso (igen)
Nej jag får varken betalt eller blir på annat sätt sponsrad, men jag kan inte låta bli att skriva lite om det igen. På vägen hem stannade jag till för att handla lite mat då mitt kylskåp gapar oroväckande tomt. Så jag passade på att köpa hem ett gäng Keso burkar som väntar på att bli uppätna! Det vattnas nästan i munnen vid blotta tanken och jag sänder återigen en tacksam tanke till Arla! Det enda negativa är att den laktosfria varianten är ett par spänn dyrare och bara finns i små burkar än så länge, men man kan inte få allt! Nu e det bara Kesellan kvar, sen e jag riktigt nöjd!

Inga kommentarer: