11 nov. 2008

12/11 - Lugn hemmaträning!

När det ösregnar ute, när kvällen på jobbet blir sen, då e det bra att kunna ta till hemmaträning!

Blossoms FitnessYoga 2
Jag hade plannerat ett yoga pass idag. Jag ville testea hur mycket min handled pallade med när det gäller yoga och såg fram emot ett pass på Södra Station. Men på vägen hem kom jag på att jag faktiskt kunde åka hem och träna yoga, hem till min TV och DVD!

Man behöver faktiskt inte krångla till hemmaträning så mycket, i mitt fall räkte det med några tända ljus, ett liggunderlag -vilket ni ser nedan och att slänga ut katten en stund (han ville iof det helt själv trots regn) och sen köra igång!

DVDn är totalt 86 minuter, men då ingår både andningsövningar och avslappning samt genomgång av Solhälsningen. Tar man bort andningsövningarna får man ner det dryga 75 minuter. Det är övningar både stående, liggande, sittande och avslutande övningar som bland annat innehåller skulderställning och plogen.

Jag ska erkänna att vissa övningar klarade jag inte av idag. mycket berodde på att handleden ännu inte orkar med och jag får ont, men andra var jag helt enkelt för svag! Jag orkade inte hålla emot! Men övning ger ju färdighet och får jag bara köra ett tag ska jag nog fixa allt.

Nu ska jag inte säga att jag kommer att köra varje dag och inte heller varannan, men som komplement när tiden på gymet inte finns, är det helt klart ett mycket bra kompliment!

Arla laktosfri Keso!
Nu måste jag hylla Arlas nya laktosfira Keso! Jag kan äntligen, äntligen återigen njuta av Keso, sockerfri sylt eller bär! Det enda som skiljer den laktosfria Keson från den "vanliga" är att den e lite mer "vattning", annars är den precis lika god! Återigen TACK Arla för detta!


Inga kommentarer: