25 nov. 2008

Ibland måste nyttan gå före nöjet!

Eller, ibland blir det inte som plannerat!

Tanken va att idag, tillsammans med Puman, gästträna på det flådiga gymet inne i stan. Nu blev det inte så eftersom Puman fick massor med jobb och har dessutom en kinkig fot hon måste ta hand om (mmm så e det och ja, jag leker mamma ;)) så istället för träning fick idag nyttan gå före nöjet!

Min kyl och frys ekade ganska tomt och jag ojjade mig lite för mig själv om att det vore nog bra att åka och handla. Men har man ingen bil blir det ganska knöligt att ta sig till tex Willys för egen maskin och hem ska vi inte prata om! Därför passade det aldeles utmärkt när kära vännen A frågade lite glatt om jag inte hade lust att följa med henne i den lilla "grodan" och handla. Jag tackade hurtfriskt ja och åkte raka vägen från jobbet hem till henne. Sen bar det iväg mot mat och potatis och nu ekar det verkligen inte alls lika mycket som det gjorde bara för en liten stund sen. Sen att det nu, i skrivande stund, står en kyckling/wok/pasta blandning på spisen och blir varm gör ju inte saken sämre!

Mat och potatis va det alltså, för som alla vet, ska man bli stark måste man ha mat!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad är grodan?

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Grodan är A:s lilla gröna bil Ciz.