20 nov. 2008

OK, nu måste sanningen fram, så här illa e det!

Ingen träning
Jag har inte skrivit och således inte heller tränat på över en vecka! Det är skandal, vedervärdigt och riktigt dåligt och jag kan komma med 100 bort förklaringar varför. Men det tänker jag inte göra! Vad jag däremot ska ta upp är orsaker som har kommit lite i vägen.
  • Jag har sjukt mycket att göra på jobbet iom den plannerade sammanslagningen av IT-avdelningar. Detta leder till tidiga morrnar och sena kvällar framför datorn (både hemma och på jobbet).
  • Jag har usla matvanor just nu eftersom jag i princip bara kommer hem, sätter mig i soffan och somnar där så fort det blir tex reklam på TV:n. Detta leder till mindre lust att träna vilket leder till dekadent leverne (för mig hänger det liksom ihop).
  • Jag prioriterar sömn över ett socialt umgänge på närmsta SATS anläggning, dock ganksa taskig sömn.
  • Jag befinner mig mer utanför kontoret än innanför dess väggar och kan således inte smita ner på lunchen och lyfta skrot (eftersom jag är på stan) vilket i mitt fall skulle räcka för att få igång mig igen.

Så vad göra åt detta?
Jobbet kommer inte att minska med tiden, snarare tvärt om. Jag kommer inte att äta bättre om jag inte börjar träna och jag kommer inte sova bättre om jag inte gör det innan nämnda! Jag måste alltså ha en plan, en plan över hur jag ska ta mig upp ur detta, hitta motivationen och sätta igång. Längta till gymet och känna mig halv om jag inte fått svettats minst en gång om dagen.

Så nu gäller det att sätta sig ner och fundera, skriva ner och börja göra det som jag e så dålig på, nämligen plannera. Jag återkommer med planerna så fort jag, likt Professor Baltazar, kommit på en lösning! Men innan jag börjar fundera, ska jag ställa mig och laga lite mat! Så det så!

1 kommentar:

Anonym sa...

Känns igen! Känns igen! När jag börjar jobba igen och har "egentid" mer än "mammatid" så ska du få se på åka min vän. Tills dess har jag insett att jag kommer få vara ur form, precis som det senaste året! Fy...