24 nov. 2008

Äntligen lite träning!!!

Jobba, äta, skita, sova... å så träna! Idag har jag varit duktig!

Styrketräning rygg-triceps!
Jag va på gymet strax innan fem, jag tuggade i mig en smörgås inhandlad på ett av det mindre trevliga fiken vid Hötorgets tunnelbaneuppgång vid gymet undertiden jag bytte om och strax efter fem var jag redo för lite utmaningar! Det skulle tränas rygg (och triceps).

Jag började min uppvärmning i den sittande rodden med två löjligt lätta sett, sen ökade jag vikten från 30 till 45 (PB) men minskade gradvis antalet repetitioner. Isista varvet va tungt, men jag klarade 6 gånger och kände mig stark. Sen gick jag till den förhatliga latsdrags maskinen, men lagom till sjag kört 2 av 4 set kom en snäll (och troligtvis uttråkad) rehabkille och ville rätta till lite teknik. Det visade sig att jag vred på handlederna och gärna tog i lite felaktigt i slutet av övningen. Men med lite gratis och välbehövlig tillrättavisning fick jag till det ordentligt bra och jag kände på en gång hur det verkligen ska gå till! Avslutade med 3 sett hantelrodd och 3 sett ryggresningar.

Så till triceps! Puchdowns i CC och omvända puchdowns i CC, Liggande tricepsextentions tillsammans med "stång ner mot naveln". Å för att få ut det lilla sista stående tricepsextention i cabel (där jag återigen fick lite hjälp av den snälle rehab killen).

Spinning med Ciz
Å sen va det dax för Pia spinning och idag fick jag sällskap av Ciz! Eftersom jag har blivit portad från bokningsapparaten så blev det återigen väntelista till passet, men likväl som det alltid brukar vara väntelista, kom jag lika säkert med även idag!

Pia hade ändrat passet sen förra gången jag körde det så idag bestod hela klassen av intervaller och inte vilka intervaller som helst utan 4 minuters intervaller. Å AJ så dom tog! 4 minuter e lång tid, speciellt i en pulszon som är hög när hjärta, lungor och ben får jobba maximalt. Men det va som vanligt bara att ta fram dom bekanta hornen i pannan och trampa på.

Jag klarade alla intervaller även om jag fick en dipp nånstanns mot mitten. Jag skrek så jag fick ont i halsen mot slutet och benen sprutade av mjölksyra och annat elände när vi tillslut gick i mål (10 minuter senare än plannerat). Jag vet inte om jag upplevde spinning high, men jag upplevde den träningslycka som jag har saknat så det gjort ont i kroppen! Jag upplevde att få svettas, cykla och leva tillsammans med en vän och vi tog oss ända in i kaklet, tillsammans med alla de andra i spinningsalen!

Och när allt va slut och v lämnade salen, va det jag och Pia som gjorde High Five!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ingen eufori hos mig heller, men rumpan ömmar och det tog emot lite i låren att kliva upp på bussen hem. Väl hemma möttes jag av G på uppfarten som skottade. Va tusan jag skottade ju 15 cm imorse. Nu hade det kommit minst 15 till...hugah!!! Ses snart!