10 nov. 2008

10/11 - Spinning med Coola Karin och Super Pia

Snart kommer mina superlativ ta slut när det gäller Super Pia! Varje gång, när man tror att det inte kan bli bättre, så överbevisar hon mig!

Spinning
Samma pass som förra veckan alltså visste vi vad som väntade! Vi visste att vi skulle lyssna på Pia när hon sa att vi skulle tillåta oss ta det lungt i början eftersom vi visste hur benen och lungorna skulle reagera i slutet. Men ändå, när passet kickar igång, växer hornen ut ur pannan och jag ville ge allt redan från start. Visst fick jag betala för det i slutet, men det va det helt klart värt!

Dagen till ära hade jag Coola Karin bredvid mig idag. Det känns tryggt att veta att någon som känner mig och framförallt vet hur jag kan vråla när orken, styrkan och viljan vill mer än vad som finns i kroppen! Lägg sedan till att Pia skriker åt först mig (e du me Nilla) och jag svarar, sen Karin och sen hela Hötorget som svarar enhälligt någonstanns i början av passet! Mentalt satte jag standarden där, inte för alla andra, men för mig! Nu fanns det ingentign att spara på utan som värsta Ingemar Stenmark konstatera att det bara var att åka!

Det va som sagt va samma pass som förra veckan. 2 minuter i ansträngande zon, 30 sekunder i mycket ansträngande zon och 10 sekunder så nära max du orkade. Sen tillbaka i 30 sekunder och så började vi om med de 2 minuterna. Vi blandade svaga motlut med riktiga backar, men tillslut spelade det mindre roll, allt va tungt och allt gick uppför.

Jag orkade fram till sista raksträckan, där jag helt enkelt tog slut i benen. Men efter att ha dragit av en del på motståndet orkade jag de två sista backintervallerna, med viss svårighet ja visst, men jag fixade det. Inte för att jag vet hur, men det va nog en blandning av hårt pannben, Pias pushande och den fulla salen som tillslut skrek unisont! Det bar mig fram och hjärnan slutade att tänka tungt och istället tänkte jag framåt, uppåt, mera!

Nytt protein
När passet var över och jag konstaterat att jag fortfarande svettades så att det rann i ögonen på tunnelbanan, svängde jag förbi mitt "utlämningsställe" för att hämta en liten "godispåse" jag beställt. Nytt protein! Ett långsamt och ett blandat! Det långsamma skall jag äta innan natten och det blandade ska jag ha på jobbet som mellanmål nu när det är så fånigt mycket att göra och jag knappt ger mig utrymme för riktig lunch!




1 kommentar:

Anonym sa...

bra start