18 sep. 2008

Viktstatus 1.

1½ vecka in i "matlåde dieten" har jag nu ställt mig på vågen för första gången! Det va ett glatt budskap som visade sig i diplayen och jag kan inte mer än vara nöjd, detta framförallt beroende på att jag aldrig brukar ha någon possetiv (eller negativ beroende på hur man ser det) kurva så här i början på mina "dieter". Detta beroende på att när jag går in i en diet börjar att äta mer mat än vad jag i vanliga fall gör, dock mer balanserad men totalt sätt ändå mer! Detta gör att jag vanligtvis går upp nått kilo innan kroppen har vant sig och det går neråt, som det ska!

Men idag va det annorlunda, ca 2 kg på 1½ vecka tycker jag är helt OK. Visst det mesta är vatten och visst det har inte hänt så mycket på kroppen, men rent psykologist känns det riktigt riktigt bra!

Nu längtar jag ordentligt till lördagen, mina ostmackor till frukost, korvstroganoffen till lunch och middagen jag ska laga till mina gamla studentvänner från Gotland! Mmmmm mums va gott det ska bli! Men innan dess är det kyckling som gäller!

2 kommentarer:

Anonym sa...

GRATTIS! Du är duktig :) Keep up the good work!

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Anonym: Tack tack, tusen tack! Man gör så gott man kan du vet ;)