18 sep. 2008

Seg träning

Ibland känner man sig som hulken, ibland känner man sig som jag gjorde idag, precis tvärt om!

Det var med ytterst tunga steg jag gick mot gymet idag. Jag va dock inte trött utan mest less, jag ville egentligen inte, men samtidigt hade jag bestämt mig och jag vet ju att det brukar lösa sig när man väl är där!

Rygg - Triceps
Som sagt, idag va det dax att låta ryggen och tricepsen få jobba liet. Jag började med ryggen och följande övningar genomfördes: Sittande rodd, Latsdrag (brett grepp), Stående rodd med stång samt ryggresningar. För triceps genomfördes Puchdowns, Omvända puchdowns, puschdowns med rep samt tricepsövningen med hantel ovanför huvudet (heter säkert nått fint, men vad?).

Det var riktigt segt idag, jag kände mig som världens svagaste kvinna! Musklerna skrek redan från början och jag va helt enkelt inte lika peppad som jag vanligtvis brukar vara. Jag genomförde dock passet både strikt och koncenterat, men som en av mina arbetskamrater sa när han kom ner på gymet: Pernilla, du ser trött ut idag. Ja jag va trött, trött och svag! Så ikväll ska jag vila så jag blir pigg tills imorgon igen!

Inga kommentarer: