12 sep. 2008

Lång och härlig prommenad!

Idag har jag varit duktig och effektiv!

Först har jag jobbat, sen har jag handlat pilatesboll, efter det ett snabbt pass för armar och axlar på jobbets gym för vidare färd mot Flemminggatan och sen en lång och skön prommenad över Västerbron och Liljeholmsbron mot bussen hem! Väl hemma har jag dansat polka med dammsugaren, lagat mat, diskat och varit ute med massa returpapper och skrubbat toaletten! Ni hör, jag har varit effektiv!

Träning
Egentligen borde jag nog ha hoppat över träningen med tanke på att jag äter penecelin, men idag kunde jag faktiskt inte låta bli! Det spratt i kroppen och hela jag ville få svettas i alla fall lite! Hade jag dock vetat att jag med ilfart skulle bli skickd in till stan hade jag gärna tagit ett gym i stan istället för det på jobbet.

Nå väl, armarna tränades lika bra där som någon annan stans! Det blev ett snabbt men effektivt pass bestående av bicepscurls med stång, hammercurl med rep i CC och alternerande hantelcurls. Tricepspressar över huvudet med Z-stång (ni vet när man ligger på en bänk och för stången mot pannan) samt puchdowns och omvända puschdowns i supersett i CC. Allting avslutades med axelflyes och så ett par sett för baksida axel med hantlar.

Prommenad
Vid tre idag blev jag skickad mot Flemmingatan för att leverera lite grejjer, det blev jag som fick åka eftersom jag ändå ska genom stan på väg hem och eftersom min kollega som egentligen skulle göra det bor i Sollentuna. Alltså va jag vid Fridhemsplan vid fyra och gick in en sväng på Västermalmsgallerian innan jag tog sikte mot bussen. Men när jag stod där i solen och väntade fattade jag mitt beslut, jag går bort mot Hornstull istället! Solen strålade, luften var klar och jag hade gymnastiksor på fötterna (och ryggsäck på ryggen). Sagt och gjort! Å prommenaden blev underbar!

Nu ska jag ta helg, njuta av rena golv och slöglo på dumburken! Trevlig fredag på Er!

Inga kommentarer: