26 sep. 2008

Idag har jag tränat med ett proffs!

När jag blir stor ska jag varken bli brandman eller polis, jag ska bli lika vältränad som Caroline!

Tränings DVD
Det kom först ett inlägg på en blogg, sen kom det ett mail och då kunde jag faktiskt inte motstå frestelsen att få vara med om något jag aldrig gjort tidigare. GymGlam Caroline ska släppa en tränings DVD och ville att lilla jag, en gammal soffpotatis, skulle komma och provträna, lämna åsikter och feedback om de tre passen och träna med henne! Då är det klart att man inte kan säga nej!

DVD:n ska inehålla tre block om alla vardera 17 minuter. Ett för ben, ett för hela kroppen och ett för core musklerna! Alla block ska alltid ha ett lättare och en svårare alternativ i övningarna så det ska passa alla, både vältränade och nybörjare! I mellan varje "block" som fick vi fyra som var med, lämna tips och tala om vad vi tyckte var bra och vad som kunde förbättras och det som var roligast var att jag tror att vi kom med både bra och nyttiga förslag, tips och självklart glada hejjarop!

Träningen
Hur va då träningen? Den va kalas! Jobbigast enligt mig var ben men även core programmet kräver sin kvinna och jag kan ju säga så mycket att jag är glad att jag hoppade över (eller intalade mig själv om att jag slapp) den inplannerade ben dagen på gymet igår! Jag kommer nämligen känna av att jag har ett par när jag vaknar i morgon bitti! Men jag kommer nog även veta om att jag har en mage, en rygg och ett par axlar eftersom det känns som att hela min kropp har fått sig ett riktigt bra träninspass och att jag är väldigt dålig på att stretcha efer träning (det e ju så trist...).

Jag tror på Carolines upplägg, jag tror på hennes idé och jag hoppas att våra tips och de nya idéerna vi kom med var till nytta. Jag tror att DVD:n helt enkelt kommer att bli kalas och längtar tills jag får se det färdiga resultatet! Caroline är ett proffs, ett mycket vältränat sådant och när jag blir stor då ska jag bli lika vältränad som henne, så det så!

Tusen tack för att jag fick vara med om detta! Det var både jobbigt men framföallt fantastiskt roligt! Å till Er andra, håll utkik i DVD hyllorna, för snart kommer "17 minuter".

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack snälla du!! Jag är dig evigt tacksam för suveräna synpunkter! Om detta blir lyckat är det till stor del pga dig! Hoppas det kommer träningsvärk nu :o) Bra tränat igår! Hoppas vi ses snart igen, stor kram