12 sep. 2008

Inte utan min pilatesboll

Inspirerad av både Terese och Ruth har jag nu tagit mig i kragen och gjort verklighet av allt snack om pilatesbollar!

Istället för att springa ner på gymet (lugn jag hinner efter jobbet) på lunchen åkte jag i ilfart från Danderyd till city och inhandlade mig denna finfina boll och väl tillbaka och efter en välförtjänt påfyllning av energi, fick jag sedan hela, eller åtminstånne halva lunchgänget som var samlat i vår fikahage att hjälpa till att pumpa upp den! Man får inte va dum som sagt!

Nu sitter jag och balanserar på bollen och konstaterar rätt kvikckt att detta är riktigt bra träning, trots att det ser lite fåningt ut. Jag har redan nu haft kö utanför mitt rum av folk som ville prova och även min chef har varit inne och provsuttit och konstaterat att jo, det är nog rätt bra det här!

Tack Terese för tipset! Gissa vem som kommer att få starkast core-muskler på den här avdelningen ;)


2 kommentarer:

Anonym sa...

Häftig kula! Welcome sixpack?

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Nja, nått sexpack kommer den inte att ge, däremot en urbota snygg hållning och starka coremuskler! Å det e inte så illa det (med tanke på att jag har för vana att gå som en hösäck!)