17 sep. 2008

Styrketräning

Eftersom gårdagen blev som den blev så var jag tvungen att ta igen lite förlorad styrketräning. Således smet jag ner på gymet vid halv elva, befann mig ensam bland maskinerna och kunde effektivt gå igenom mina övningar för dagen.

Tuttar och madonna-armar
Bänkpress och bröstpress i supersett med bröstflyes. Bicepscurls med stång, hammercurl i CC med rep och koncentrationscurls med hantel var övningarna som jag gjorde idag. Som slutkläm och för att krama ur lite till ur bicepsmusklerna ställde jag mig vid vibrationsapparaten och gnetade i 2 minuter (4*30 sekunder)

Träningen idag gick väldigt bra! Jag sänkte lite i vikt men koncentrerade mig på att utföra varje övning strikt med full kontakt i musklerna! Detta både beroende på att handleden inte riktigt orkar med för tunga vikter men även för att jag känner, i och med mitt lilla uppehåll under sommaren, att jag vill hitta tillbaka till den strikta tekniken!

Nu väntar lunch, pilatesbolls sittande och lite senrae spinning med arbetskamraterna nere i gymnastiksalen!

Inga kommentarer: