13 apr. 2011

Yin på OmYoga

För ett tag sedan kunde man via Dagens Deal köpa ett klippkort på OmYoga, vilket jag så klart slog till på. Dealen (som jag tyvärr inte kommer ihåg hur mycket det va) var så bra att det bara skulle va dumt att säga nej!

Igår hämtade jag ut mitt klippkort på fem gånger och gick på Yinyoga.

Tyvärr va upplevelsen inte lika magisk som första gången jag var på OmYoga, vilket berodde på flera saker. Instruktören var en annan och upplägget lika så. Stillheten och lugnet i salen infann sig inte på samma sätt som sist och instruktionerna mumlades fram så att jag med min taskiga hörsel, hela tiden fick titta upp och se om jag missade något.

Däremot tackade kroppen mig både under och efter klassen. Koncentrationen på övningarna låg i höft- och bäckenpartiet, där jag är stel som en pinne. Att öppna upp i höfterna var alltså mer än välbehövligt! Att kroppen reagerade med att bli så enormt (läs panikslaget) kissnödig att jag var tvungen att rusa ut ur klassen för att slänga mig in på närmsta toalett var en trist bieffekt! Men det är sådant man får stå ut med!

Men förutom det, så var det alltså skönt att få öppna i stela leder! Att med tanken och andningen gå djupt ner i positioner, få kroppen att stanna kvar och som betalning känna hur låsningarna hittar en nyckel och låses upp!

Inga kommentarer: