14 apr. 2011

Del 26 - Så sover jag

Hårt, länge och djupt! Ja, så kan man sammanfatta min sömn över tid! Visst finns det kvällar när jag  inte kan somna, nätter när jag vaknar mitt i natten och tidiga mornar när det känns som om jag inte sovit alls!

Min sömn är dock väldigt beroende på om jag har tränat ordentligt under dagen/i veckan! För lite träning leder alltid till dålig sömn! Men om jag bara ser till att röra på mig har jag en otroligt nära relation till herr Blund!

nattsömn En typisk natt för frk Svensson!

Å när vi ändå pratar om sömn, så kan man även nämna uppvaknandet. Jag är kroniskt morgontrött, sover som djupast under morgontimmarna och tycker instinktivt illa om väckarklockor!

Lägg där till att jag har fruktansvärt dålig hörsel på vänster öra och ni kanske inser ett problem, då jag alltid sover på sidan. Är det fel öra som är “uppåt” kan väckarklockan låta i timmar utan att jag vaknar!

Visst kan det vara bra att sova djupt (jag vaknar aldrig av tex plogbilar på gatan eller party i grannlägenheten) men det blir problem när man skall upp! Under vinterhalvåret löser jag det med en Wake-upp light och dubbla väckarklockor, men på somrarna är det knivigare då ljuset letar sig in i mitt sovrum. Då blir det både väckarklockor, mobiltelefoner och en galen katt som får stå för väckningen!

Inga kommentarer: