19 apr. 2011

Låsa upp en tillknäppt kropp!

Jag vaknade igår (måndag) med en kropp som kändes som den var fast i ett skruvstäd och vägrade låsas upp! Detta berodde dock inte på träningsvärk utan mer utav stelhet. Det va som om kroppen inte ville “väckla ut sig” utan istället låg kvar i fosterställningen i sängen!

Men så kan man ju inte ha det!

Så efter jobbet åkte jag till SATS Stureplan och “genomled” en Bodybalance klass. Det visade sig vara den “nya” releasen med 9! minuter pilates och magmördande. Inte riktigt vad jag behövde, men jag fuskade mig igenom ganska mycket. Däremot njöt jag av töjningar, stretch och yogadelarna!

Idag mår kroppen mycket bättre, om än inte helt bra! Men det känns som jag kan röra mig obehindrat utan att tänka efter före (om det va något annat jag skulle göra när jag ändå står upp/sitter ner).

Idag står en helt annan utmaning på schemat! Jag måste ducka för alla påskägg som står utspridda runt kontoret till brädden fyllda med smågodis! Skygglappar på och mycket vatten blir det!

Inga kommentarer: