7 apr. 2011

Del 23 – Detta skulle jag vilja utöva!

Jag skulle vilja kunna dansa! Inte så där som man gör på ett dansgolv eller i träningssalen, vilket jag förövrigt inte heller kan, utan på riktigt! Svävande över golvet, graciöst och vackert!

Jag skulle även kunna vilja sy, måla och vara lite allmänt pysslig. Jag gör tappra försök att bli så där pysslig som ett par av mina vänner är, men det slutar alltid att jag tappar sugen, blir frustrerad och gör något annat istället. Tålamod är inte en av mina bästa grenar tyvärr!

Och på tal om tålamod, tänk om man hade lite mer av den varan! Att jag tog mig tid att bli riktigt bra på något och fortsätta även fast det kan kännas motigt! Nej, istället tröttnar jag och hoppar på nästa “tåg” som går åt ett helt annat håll eftersom jag vill ha nya utmaningar hela tiden!

Å så är vi tillbaka där vi började. Jag skulle verkligen vilja, oavsett vad men gärna något oväntat, vara riktigt sjukligt bra på något! Som tyngdlyftning, armbrytning, någon knasig kampsport eller något annat roligt.

Men innan jag har hittat tålamodet och det där roligt tokiga att bli bäst på, får jag nöja mig med att vara bäst och utöva den stora och svåra konsten att vara JAG! För det är i alla fall något som bara jag kan!

Inga kommentarer: