22 juli 2008

Varför hetsa upp sig?

Precis hemkommen från Ciz och lilla Max sitter jag här i soffan och konstaterar att jag inte gjort ett skräp av det som var plannerat under dagen, eller för den delen under de dagar i den här veckan som gått! Eller jo, föresten, en sak har jag faktiskt åstadkommit men jag återkommer till detta!

Idag till exempel skulle jag åka till stan och fixa lite piff inför helgen, jag tänkte att jag skulle hinna tjuvtvätta två maskiner och jag tänkte ta ett välbehövligt varv med dammsugaren. Men icke! Jag va iof i stan en timme men kom därifrån precis lika tomhänt som jag kom dit! Inte så mycket som en liten scarf eller ett örhänge fick följa med hem. Å andra sidan kom jag på att jag inte vet vad dom hade för smycken på 50 talet, så det va strunt samma!

Jag har heller inte hunnit prova klänningen, funderat ut frisyren eller tränat! Dammråttorna slåss fortfarande om utrymmet i hörnet och tvättkorgen e precis lika hög som den var igår! Å i morgon är det redan onsdag! Varför i hela fridens namn ska jag behöva jobba, kan jag inte bara få fixa massor istället? *skrattar*

Däremot har jag faktiskt provat ut en handledsortros (typ stödskena) som jag förhoppningsvis får hämta på måndag. Jag har varit tidig på jobbet i två dagar och tjänat massa flextimmar, jag har blivit spontanbjuden på middag av Ciz, druckit vin, gosat med en liten Max och pratat strunt under tiden DN galan visades på TV vilket va hur trevligt, roligt och underbart som helst! Jag har ätit glass i solen med mina arbetskamrater och jag har rehabtränat handleden och foten flera gånger under dagen! Å allt det där e ju livsnjutning, eller nej inte rehab för handen kanske men annars är det ju precis det man ska göra en varm sommardag i juli! Eller nej inte det heller för man ska egentligen inte jobba! Men allt det andra, det ska man göra!

Så varför klaga, varför hetsa upp sig? Njut istället! Det kommer faktikst en höst snart då man med gott hinner med att vara nyttig!

Inga kommentarer: