10 juli 2008

En västerhands funderingar

Mitt vänstervridna och lunkande liv fortsätter! Igår va jag och inhandlade mig en elektrisk tandborste samt fyllde på sopp-förrådet och även annan lättlagad mat. För inte nog med att jag inte kan äta med annat än vänsterhanden är det även svårt att tillaga mat med endast en fungerande hand. När det sedan kommer till disken, ja då förstår ni att även det e lite småklurigt att utföra endast med vänster hand!

Egentligen trorjag att det är nyttigt att få uppleva lite sånt här ibland, närjag gick på kryckor lärde jag mig helt sonika att faktiskt ta det lite lugnt, att inte behöva springa till bussar och tunnelbanor eftersom jag faktiskt inte kunde. Även nu måste jag ta det lugnt, men på ett annat sätt. Jag kan äta soppa med vänster hand, bara jag inte stressar. Jag kan använda datorns mus med vänster hand, bara jag tänker efter lite och jag kan bära kassar med vänstern om inte högern fungerar! Små saker i livet som man vanligtvis tar för givet, men som nu kräver lite extra tankeverksamhet!

1 kommentar:

MarathonMia sa...

Din stackare! Jag skulle typ få leva på havregrynsgröt. Det kanske vore en idé att testa göra allt med bara vänsterhanden en hel dag bara för att få uppskatta att båda fungerar.

Hoppas du blir bra snart och att handen är bra när du tar bort paketet!