13 juli 2008

Sommarkväll på Fåfängan

Ikväll har jag sörplat kaffe och ätit kvällsmat, eller i alla fall en smörgås på Fåfängan tillsammmans med Puma och hennes grabb. Att sittta på Fåfängan en sommarkväll som ikväll är helt underbart. Att se Stockholm från "ovan" och titta ut över Mälarens vatten där båtarna nedanför ser ut som leksaker är en lisa för själen. Sen att det är ett litet träningspass att ta sig dit gör ju inte saken sämre, upp till Fåfängan är den nämligen lite drygt 100 trappsteg som man likt en bergsget måste ta sig upp för!

I morgon är det måndag igen och jag har faktikst bokat in mig på lite träning, detta trots att gipset sitter kvar. Men jag tänkte att jag skulle smyga in till Terese och hennes spinning/core klass i morgon kväll och göra så gott jag kan. Det blir ju inga backar och jag lär heller inte kunna utföra en planka under coren, men jag får väll helt enkelt göra så gott jag kan! *s* Och lite träning är ju alltid bättre än ingen alls!

2 kommentarer:

MarathonMia sa...

hmmm - funderar starkt på om inte plankan är lättare om man gipsar båda armarna OCH benen och bara ställer sig rätt upp och ned?

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

haha... ja du Mia, det kan va så... men eftersom jag bara har gips på överarmen (och är lindad runt om) så har jag nog vissa problem! Men jag ska kanske prova?!? och återkommer med resultatet!