21 juli 2008

Sol, värktabletter och grill!

Nu är det måndag igen och jag är tillbaka på jobbet efter att ha firat helg. Jag har blivit av med mitt eländiga gips, men är tyvärr inte sprudlande glad ändå! Men vi tar det från början!

Torsdag tog jag alltså bort gipset! Men döm om min förvåning när det gjorde så ont att jag trodde jag skulle börja gråta när det hände! Sjukgymnasten sa att detta inte va något konstigt, men efter att hon klämt och kännt på armen konstaterade hon att det inte va helt bra. Så efter lite konsultation fick jag mig en sån där ful strumpa på armen och ett gäng verktabletter att lägga till de antinflamatoriska! Hon skickade även hem mig med hull och hår eftersom jag ändå inte skulle kunna prestera något vettigt på jobbet med den dos av verktabletter innanför västen! Sagt och gjort åkte jag alltså hela vägen hem igen och spenderade 1½ dag liggandes blixtstill med handen högt över huvudet! MEN jag fick i alla fall tvätta håret och det va ju alltid något!

Helgen
Lördag morgon åkte jag till syster yster och svågerns lilla torp för att vila upp mig! Ute på landet kan man inte göra något vettigt utom att läsa böcker, äta gott och prata skit vilket va precis det vi gjorde! Det är ganska skönt att få koppla bort verkligheten över hen helg, titta på kossor och bara vara! Men jag har faktiskt lyckats bränna mig på näsan och premiärdoppat fötterna i en liten sjö (men nej jag badade inte) och sovit som ett litet barn och slagit syrran och svågern stort i Yatzy! Å det mina vänner, det är inte dumt alls!

Nu återstår lite drygt en vecka av arbete innan jag får semester! Å till helgen åker jag upp till Dalarna med A och är för andra året med i bilen som kör runt sjöarna en hel lördag! Så den här veckan måste jag hitta lite krimskrams att styla upp min outfit med!

Inga kommentarer: