11 juli 2008

Rent hår!

Precis hemkommen från min underbara systeryster som idag har hjälpt mig med något så vanligt som att tvätta håret. Syster och svåger äger ett badkar, där jag med en systemkasse knuten över armen kunde krypa ner i och efter att jag både slumrat till och vattnet blivit kallt, hjälpte syster mig att tvätta håret.

Jag kan inte med ord beskriva hur skönt det är att ha rent hår! Att kunna tvätta håret när man vill och aldrig behöva, om man inte är lat eller själv bestämmer att man inte orkar, gå med kliande hårbotten är något som jag tar för givet. Men nu, med mitt lilla paket på högerhanden som inte får bli blött, är det inte en självklarhet. Då e det tur att man har en snäll syster som hjälper mig! Tusen tack!

Som tack för hjälpen bjöd jag min syster på lunch! Vi käkade canneloni och snicksnackade i solen. Men plötsligt kom det tunga regnmoln och störde oss, så vi bröt upp och jag begav mig hemåt igen. Nu hoppas jag att regnet drar iväg eftersom det vankas "En ljummen i gräset" ikväll, men för att det ska bli verklighet måste solen titta fram!

Inga kommentarer: