7 juli 2008

Jag säger som Gert - äntligen!

Det va segt att komma till gymet, väl där var det som vanligt underbart!

Pia spinning!
Lite dåligt samvete hade jag nog när jag smög mig in till Pia och hennes spinningpass idag, men efter ett glatt "Hallå, vad kul att se dig!" både från Pia och de andra välkända ansiktena i spinningsalen var det som bortblåst. Jag förvarnade dock Pia innan passet att jag varit hostig och smått förkyld och sa att jag skulle försöka ta det lite lugnare idag. Hur det gick förstår ni säkert själva, självklart inte alls!

Passet idag var en variant på de som jag körde för någon vecka sedan, men istället för 4 intervaller på en minut var, va det idag 2 intervaller per sett på 2 minuter var. Innan va det somvanligt 2 minuter backe och allt kördes 4 varv!

Idag va det inte bara många gamla "kändisar" i salen, även PT-Andreas satt i salen och jag tror nästan varenda en skrek och hojtade så fort man kände orken skulle tryta, för det gjorde den ibland!

*svurit åt bloggen osm inte vill publicera fortsättningen*

Som jag sa innan var mitt mål att faktist vara där idag, jag hade inte så höga tankar om att jag skulle uträtta underverk. Men ett par minuter in i passet så väcktes träningsNilla till liv, den Nilla som sovit djupt i ett par dagar fanns där igen och jag njöt! Visst, det kändes i kroppen att jag hostat och levt på stark hostmedicin, men samtidigt var benen underbart pigga, jag stod mer än jag brukade, dvs i varje 2 minuters backe och jag kom faktiskt på mig själv att le för mig själv. Le av lycka för att få svettas och träna för fullt igen!

Inga kommentarer: