5 dec. 2010

Julshopping!

Idag har jag införskaffat de första julklapparna för i år. Jag hade hoppats på att hitta fler, men några är bättre än inga!

Jag har även gjort REA fynd på Lindex och släpat in mig själv till en välsorterad BH-butik för att lista ut vilken storlek jag nu har på detta mycket välbehövliga plagg. Det blev ingen rolig historia!

bhnilla 
Men efter en halvtimme i provrummet hittade jag tillslut en som passade och kan nu mer konstatera att jag drar 65 E-F. Vet ni hur många sådana som tillverkas? Inte en enda kan jag meddela! Så man får gå på “det näst bästa” och gå upp till 70!

Jag avslutade dagen med adventskonsert i Mälarhöjdens kyrka och efteråt åkte jag hem till den ömma modern som hade kokat fisk till sin kära dotter. Till detta serverades skirat smör, gröna ärtor och riven färsk pepparrot (och potatis). Gott som tusan som ni säkert förstår!

Inga kommentarer: