2 dec. 2010

En vanligt ovanlig torsdag!

Idag är det torsdag igen och jag har mycket att se fram emot när arbetsdagen är slut!

Först är det träning, kanske inte den roligaste formen men jag skall i alla fall röra på mig, svettas och känna mig nöjd! Itrim cirkel med efterföljande PoWorkout och rehab!

Direkt efter träning är det vägningsdags! Det har gått två veckor sen sist och jag hoppas självklart på ett minus, men det är verkligen inget jag räknar med! Jag har ju börjat föra in “vanlig mat” i mitt liv igen och det skulle inte förvåna mig om jag faktiskt har gått upp i vikt, trots att jag totalt sett ligger på minus!

Men jag känner min kropp och vet hur den brukar fungera! Det brukar ta ett bra tag innan den vänjer sig och kan reagera precis hur som helst!

Men idag tänker jag faktiskt inte bry mig om det är plus eller minus, idag tänker jag ta det för vad det är! Kroppen har ju trots allt på dessa två veckor börjat forma till sig och jag har tappat centimeter! Och det om något känns otroligt trevligt!

Nu måste jag bara lära mig hur jag skall klä på kroppen igen. Jag är ju van att dölja mer än framhäva, ta bort snarare än att ta fram! Men jag hoppas att jag kanske skall få hjälp med det av en snäll “ängel” med ett alldeles eget trollspö! Men mer om det senare!

Efter träning och vägning skall jag sedan runda av dagen med lite bebismys hemma hos lillasyster! Kan man avsluta dagen på något bättre sett undrar jag?

Om ni som läser detta inte har några planer för kvällen kan jag passa på att påminna om att Nike har finfina priser på Stadium (20% rabatt) vid Sergelgatan ikväll mellan 18-20! Jag har som sagt annat för mig, men har du vägarna förbi tycker jag att du ska kika in och kanske göra ett fynd!

1 kommentar:

AC sa...

Vilken härlig utmaning att framhäva nya sidor av figuren!!! ÅH så kul!

En boxermatte vi båda känner och en kollega till på kontoret har varit på "personal shopping" (på Åhléns, tror jag). Det skulle jag välja om jag vore i dina kläder. Eller hur det nu var. :)

kram
(dagens outfit är ganska exakt 10 år gammal. Man kanske skulle unna sig en julshopping?!!)