19 dec. 2007

Lite tur, men mest otrur!

Bowling guden
Bowling guden va inte riktigt på min sida igår, nej han stod och tittade föraktfullt på mig, garvade elakt, men måste sen fått en släng av dåligt samvete eftersom jag faktiskt lyckades med några få strike:ar på slutet! Totalt sett så va det i alla fall väldigt roligt och med tanke på att jag tillät mig själv att smutta på pilsner under tiden, även väldigt gott!

Vadå tillät, hör jag bla H säga, när hon precis läste det där. Men nej det har ingenting att göra med att jag får i mig för mycket kallorier eller att jag inte får, nej det har att göra med att jag faktiskt inte längre tål alkohol. Jag blir lagom lullig på två öl och fuller på några till. Och med tanke på att det idag är onsdag och vanlig arbetsdag, samt att jag även nu för tiden blir bakis på precis lika lite, försöker jag hålla mig till alkoholfria alternativ mitt i veckan! Vin och öl inmundigas således helst när dagen efter är en ledig dag! Men igår skrek malt tarmen lite väl högt så jag kunde inte låta bli!

På grund av detta blev det inte någon morgonträning för mig i morse. Och min ambition på en 7-8 pass den här veckan har blivit grusad. Kommer jag upp i 5-6 pass får jag helt enkelt vara nöjd. Inte helt optimalt eftersom jag tänkt att verkligen trötta ut kroppen i veckan och på så sätt kunna lata mig ordentligt under jul!

Träningsverk
Har faktiskt lite träningsverk idag! Det bränner lite lagom skönt i triceps och en aning i axlarna. Det va länge sen jag hade träningsverk i just dessa muskler, till skillnad från benen som jag ständigt känner av! Men det är mysigt! Jag kan faktiskt njuta av lite lagom träningsverk i dessa muskler eftersom det ger mig ett kvitto på att jag gjorde rätt igår!

Inga kommentarer: