5 dec. 2007

Spinning en onsdag!

En cykelklass kan vara jobbig, rolig å så kan den vara gjord av Super Pia!

Långa backar
Efter sista dagen på kursen var det väldigt väldigt skönt att få sätta på sig träningskläderna och spinna iväg! Idag stog det backar på schemat! Det var det välbekanta passet med 18 minuter backar följt av 4 minuter raksträcka och tillsist 14 minuter stenhård backe rakt in i mål! Ett välbekant upplägg där "vilan" ligger på en puls på 85% av max! Ja se godag då!

Idag va vi många "kändisar" på passet. Förutom undertecknad fanns både Puma och Coola Karin på plats. Även en ny bekanskap iform av bloggläsaren YTZ! Kul va det! Alla tog i så både energin och endorfinerna sprutade omkring oss och blev man (läs jag) det minsta trött under passet va det bara att vända huvudet åt höger så kom energin tillbaka igen!

Den sista piffen
Å så va då äntligen de gråa i håret borta, den sista piffen fixad och jag sitter faktiskt och dricker kaffe vilket jag inte brukar göra denna sena timme! Nu väntar jag bara på att herr Blund ska titta förbi och slänga lite grus i ögonen på mig!

Inga kommentarer: