29 dec. 2007

Kolik

Efter all fet julmat har magen sagt stopp!

Kolik
Jag har kolik! Ja man kan få det som vuxen och det e precis det jag har nu. Jag har ONT i magen och har inte fått göra nr 2 sen julafton! Således är jag uppsvälld som en Michelingubbe och är allmänt grinig.

Dock är detta inget nytt! Jag är van att min mage krånglar och bråkar med mig och jag vet även på bot! Här hemma använder jag mig av "Frukt och Fiber" från hälsokostbutiken och de gånger det inte hjälper måste jag bege mig till farbror doktorn och "spolas ren"! Jag har nämligen för kort tunntarm vilket för att det ibland blir stop i maskineriet!

Men nu har jag alltså använt mig av Frukt och Fiber, så nu sitter jag i soffan och väntar på en reaktion från magen! Eftersom jag tuggade i mig "tabletten" i går natt vid 1 borde det snart säga PANG och jag längtar för nu är jag trött på att ha ONT!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Nilla, tråkigt att du fått ont i magen. Lärde mig ett knep i Tyskland för några år sedan. Man tar ett glas champagne och till det några jordgubbar. Avrunda med en kopp starkt kaffe. Sedan är det 15 min väntetid och ha en ledig toa i närheten.

Krya på dej
/Bolanius

Puma sa...

AJ!!

Hoppas det blivit bättre... funkade champagnetricket annars? Låter som ett trevligt knep som jag kan tänka mig utan kolik (och utan kaffe)