5 dec. 2009

Lördagslunken, nej det gäller att vara effektiv!

Det gäller att vara effektiv när det händer mycket en lördag!

Vaknade lite för sent i morse, jag hade inte ställt någon klocka då jag vet att jag brukar öppna ögonen runt halv nio (om jag somnar så tidigt som jag gjorde igår). Men jag hade inte räknat med att gå upp mitt i natten för att shotta hostmedicin eftersom jag vaknade av att jag hostade halsen ur led, så det där med tidig lördagsmorgon sket sig! Man sover ganska hårt på hostmedicin från doktorn!

Nu har jag hunnit det jag tänkt ändå, men på ett annat sätt dock! Jag startade morgonen med en “Powerwalk”, istället för den planerade spinningen, runda i Hägersten. Jag satte på mig pulsklockan för att hålla koll på att jag höll god fart, satte MP3 spelaren i öronen och älgade iväg! Det blev en runda på ca 45 minuter med en snittpuls runt 78%, helt OK om ni frågar mig.

Väl hemma blev det frukost med ostomelett med en klick smör och flingsalt på toppen. Det e faktiskt sjukt gott, hur knasigt det än låter!

Nu sitter jag nyduschad i soffan och tittar på damernas Skidskytte och ska efter det bege mig upp till Konstfack och deras årliga julmarknad för att inspireras och kanske få mig lite julstämning! Sen väntar en sväng i Liljeholmens centrum och slutligen funderar jag på att hitta på lite bus till kvällen. Vi får se hur det går med det (och framförallt hur mina tilltänkta bus kompisar mår, dom va ute och härjade på stan redan igår kväll)!

1 kommentar:

Miss Agda sa...

78% låter som en mkt bra fart på en prommis, för mig skulle det innebära jogg!
Ha en härlig lördagkväll. Kram