3 juni 2009

Vad gör människor som inte tränar?

Jag har inte tränat på över en vecka nu, istället har jag har burit min högra hand i ett rött gips! Jag försöker hålla mitt huvud högt och har Ciz ord som ett mantra i huvudet “Du blir starkare när du vilar och du blir frisk”. Men det är svårt, för jag vill ju så gärna och framförallt vill min kropp röra på sig i veckorna!

Nu till min fråga, vad gör folk när man inte tränar och framförallt vad gjorde jag innan jag började träna? Visst jag skulle kunna gå på stan varje eftermiddag, men så mycket pengar äger jag inte. Jag skulle kunna träffa vänner, men dom jobbar, hämtar barn, tar hand om sin familj och tränar när klockan har slagit fem. Istället åker jag hem och somnar i soffan vid nio tiden, utmattad i huvudet men kroppen är pigg!

Är kroppen pigg men huvudet slut, sover man sedan ganska knackigt och är minst lika trött när jag vaknar!

Men nu ser jag slutet på detta stillasittande och det positiva som har kommit ut ur detta är att mitt  enorma sug efter träning, att lyfta tungt, att cykla snabbt och framförallt att springa fort. Jag vill svettas så att det skvätter ur pannan och jag vill känna mig totalt utpumpad i kroppen! Visst har jag kunnat ta promenader även under mina dagar med gips (jag går ju inte med händerna). Men det är som ni förstår inte promenader jag är ute efter.

Under min förra vända med gips försökte jag mig på lite spinning med ett ganska miserabelt resultat. Att inte kunna vrida armen och hålla i styret är en bisak, istället var det stora problemet att man blir löjligt svettig under gipset och där kan man sedan inte tvätta sig.

Så nu längtar jag tills på fredag då jag tar bort gipset, röntgar och kollar flödet av ledvätska i handleden. Jag lovar att lyssna på farbror doktorn, men jag lovar samtidigt att jag ska börja röra på mig snarast igen! Å som en liten liten bisak, lovar jag att tvätta håret på fredag, det är nämligen inte det lättaste att göra med en hand!

Nu javlar

5 kommentarer:

Ciz sa...

:-) Jag glömde en spinning-sko hemma i morse och fick cykla i lånade billiga gympadojor(fulla av andras tåsvett). Det var inte skönt...och igår orkade jag inte träna. För jobbet tillät inte mer än 3 h sömn, det hade varit som upplagt för skador! Så det är fler som vilar...oavsiktligt.

Pernilla Hult sa...

Tror att de som inte tränar bor i soffan framför TV'n. Sover särskilt gtt gör de nog inte heller.. Hoppas det går bra hos doktorn!

Em Löfgren sa...

ojoj med all den motivationen som du bygger upp... tror inte jag vill vara i närheten när du väl ska börja köra igen!! hehehe!!!

Mia sa...

De som inte tränar gnäller över att de inte hinner och vissa har säkert rätt. Men det handlar om att prioritera. Titta på tv.n och sitta inne på nätet...

Miss Agda sa...

Usch, jag lider med dig för jag vet hur FRUSTRERANDE det är att vilja träna men inte kunna göra det. Men ta hand om dig nu och se till att handleden blir bra och sedan så har du all tid i världen att träna MASSOR!
Kram