22 juni 2009

Livet är bra roligt, eller inte!

Sitter hemma och surar, tidigare än vanligt men med en dunkande huvudvärk som vägrar att släppa taget. Anledningen är ett besök på vårdcentralen under eftermiddagen pga det som hämmar mig just nu, dvs handen. Jag tjatade till mig ett möte med just denna läkare efter att ha legat sömnlös under natten och konstaterade i morse att det varken kommer gå över av sig själv och att jag verkligen måste göra något drastiskt nu.

Läkaren va en snäll och förstående tjej som klämde, kände, vred och vinklade min hand. Konstaterade det jag redan visste dvs att jag inte har någon styrka i handen och rynkade pannan när jag ojjade mig över att det nu strålar AJ ända upp i axeln.

Jag blev ivägskickad till provtagning där 9 rör blod skulle tappas av mig och därav min huvudvärk. Men nu har jag i alla fall min remis till en handkirurg där jag hoppas få adekvat hjälp. 

Så nu är det bara vänta som gäller, vänta på att remissen ska få en mottagare samt att svaren på alla prover ska komma tillbaka. Fram till dess ska jag knapra vattendrivande tabletter och hoppas på det bästa! Å jag ska försöka träna på så mycket jag kan fast inte med hantlar då förståss, för dom kan jag inte lyfta med högerhanden.

Livet e bra roligt…. eller inte!

2 kommentarer:

Sara sa...

men du har iaf kommit ett steg på vägen nu!!! hoppas på snabb hjälp för dig!

Miss Agda sa...

Usch, låter inte så trevligt, men det är bra att du kollar upp allting. Jag håller tummarna att du snart igen är frisk o kan träna ordentligt. Kram!