26 juni 2009

Det blev en lyckad middag!

Nu har gästerna gått och jag har diskat upp allt efteråt, inom 10 minuter kommer allt att stå i sina skåp! Allt för att slippa vakna upp till ett ton disk samt att mitt kök iof är stort, men avställningsytorna är minimala!

Middagen gick som sagt kanon och alla blev både förvånade och mätta av det det som bjöds! Vad vi åt?

Meny
Rökt lax (som värmdes upp till 37 grader) serverades med stekt vattenmelon i balsamico vinäger och socker.

Marinerad rostbiff (man gör den i ugn först och sedan marineras i 2 dygn) med ljummen currydoftande potatissallad och chevre. Till detta serverades även en dressing av russin, olja, kapris och citronsaft.

Lime och marängpaj med lättvispad grädde.

Till detta serverades både rött och vitt vin samt kaffe till efterätten!

Nu ska jag smutta klart på mitt vin, plocka in disken i sina skåp och varva ner en smula, för i morgon är en ny dag med nya utmaningar som väntar!

1 kommentar:

Träningsglädje sa...

Låter mycket spännande. Jag kanske matlagninsstrejkar när du kommer hit så får du fixa. Haha!!