26 juni 2009

Spinning på Odenplan, öl på balkongen!

Igår var jag förbi Odenplan efter jobbet för att köra ett spinningpass efter jobbet. Efter tisdagens konstaterande om kondition och färskvara, var valet ganska lätt och med tanke på att jag ska ner till Ultra baben och super tjejen Sara nästa helg måste jag ju i alla fall komma ikapp lite *s*!

Spinning 55 minuter
Passet var inte allt i min smak tyvärr, inte mitt upplägg och inte min typ av spinning. Lägg där till att salen saknade all form av ventilation (det kändes så i alla fall) och att luften tog slut efter ca 25 minuter så förstår ni alla att man fick slita ganska ont!

Efter att ha konstaterat att upplägget inte riktigt passade mig så körde jag på efter eget huvud. Jag la in längre stående passager än instruktören ville, la på extra motstånd under raktsträckorna så att jag inte “tokcyklade” som alla andra osv. Men när passet var slut var jag både nöjd och glad. Hjärtat och benen hade fått sig en riktig omgång trots allt och jag kunde med gott samvete gå via duschen mot tunnelbanan!

Öl på balkongen
På vägen hem slog jag en signal till min kära vän A och av en tillfällighet hade hon besökt systembolaget på vägen hem. När frågan kom om jag inte ville fira in sommarvärmen på henens balkong (jag har ju ingen egen) med en kall öl, var svaret väldigt lätt.

Fredagsplaner
Nu sitter jag som vanligt på jobbet, men när klockan slår 14 ska jag bege mig hemåt igen. Ikväll ska jag nämligen ha födelsedags middag för min syster som blev 34 år igår! (Jag har alltså en lillasyster som e 34… hur gammal e då inte jag?) Tre rätters middag med vin är vad jag skall bjuda på så det finns lite att göra i köket innan klockan slår 19 och gästerna står utanför dörren!

Inga kommentarer: