17 feb. 2009

Kortaste besöket i gymet..

Jag klev in, jag värmde upp, jag pratade och sen gick jag hem.... det tog 15 minuter!

Tisdag betyder nu mer PT träning, men idag blev det alltså inget av med det. Istället fick jag rehabövningar med mig hem och en timme till godo (nej jag behövde inte "betala" för den) och förmaningen att vila handleden ordentligt i veckan! Egentligen gjorde inte detta någonting eftersom jag under dagen kännt pirret i handen som blir när den börjar svullna upp och jävlas med mig, men jag var ändå taggad till tusen på att träna!

Min annars så galna och träningsmotiverande PT klämde och kände, böjde och klämde lite till, skakade på huvudet och sa med bestämd stämma att här blir det ingen träning inte! Nej, vila handleden en vecka till så kan vi köra på i 110 nästa vecka istället! Så vad göra mer än att "tacka för kaffet" och gå hem?

Åhhh så måste jag berätta! Ställde mig på vågen och min första svåra och onödigt höga siffra har bytt skepnad! Detta trots att jag har kvinnliga hormoner som bråkar med mig! Så nu e tanten på gång!

1 kommentar:

Anonym sa...

åh. kul med vågen!!! fast synd på handen... inte kul det där. :-/