1 feb. 2009

Nike Convention dag 2

Det blev en något kortare dag än plannerat, men den va allt annat än lugn!

Terese i sitt rätta element!
Spinningpasset med Terese såg jag fram emot redan igår och idag var det alltså dax för att uppleva det! Man märker verkligen att Terese älskar att vara instruktör och inspiratör uppe på podiet, man märker att hon är i sitt rätta element och trivs enormt! Det smittar av sig på oss deltagare!

Idag va inget undantag och trots att jag vet att Terese var riktigt nervös innan, märktes det inget av detta! Klassen va kalas (intervaller och backar i en lycklig kombination) och jag och Mela tog i så svetten skvätte om oss!

Kettelbellt
När vi hade trampat klart tog jag och Mela det långa benet före det korta och hoppade iväg till vår nästa klass som var kettelbellt. Jag har tjuvprovat lite med dessa klumpar på det gamla jobbets gym, men jag har aldrig gått en hel klass och det visade sig vara riktigt, riktigt jobbigt främst för ben och core muskelaturen! Man arbetar med sin egen kroppsvikt och lägger sedan till denna "klump" som man både ska försöka ta hjälp av men också parera så att blåmärkena inte blir allt för stora på armar och ben! Jobbigt och kul kan jag nog samanfatta det!


Sen va det dax för lunch och den var välförkänt kan jag meddela! Idag fick jag tag i en lunch-wrap, svindyr men väldigt god, men jag måste erkänna att den va värd varenda krona! Däremot tror jag att uppehållet mellan KB träningen och nästa klass blev lite för långt och kroppen fick en chans att tala om för mig hur trött den faktiskt va!


Cirkus spinning
Det skulle visa sig att jag avlsutade dagen med en spinningklass vid namn Cirkus som leddes av två galna pojkar! Klassen började med att dom klev in med röd näsa och någon slags cirkuskostym jacka och vi trampade till rena cirkus musiken! När vi deltagare tillslut började skruva på oss (vi satt där en stund alltså), så drog dom igång ordentligt! 19 minuter backe (eller om det va 13, jag blev lite osäker nu) i hårt och tufft tempo följt av lite vila och sen rena rama cirkusen. Stående running, återigen snabba backar, lite kvivkt på flacken och så en avslutning där tunnelseendet kom fram och hornen va större än störst! Sen hände något jag aldrig varit med om, pojkarna gick ut (i samma anda som dom kom in) och blev sedan inaploderade för att göra om sista låten en gång till! Ja jag säger då det!



Tyvärr försvann all min ork och all min energi under detta pass! Jag hade verkligen ingenting kvar när det va dax att kliva av cyklarna och jag konstaterade ganska raskt att detta fick bli mitt sista pass för dagen. Egentligen va det ju plannerat ett cirkeltränings pass (Mixed challange) efter spinningen, men visheten fick alltså råda och jag drog på mig lite varma kläder och begav mig hemåt istället!

Jag kan tycka att det var lite synd att jag blev så slut idag, jag hade ju verkligen sett fram emot lite cirkelträning eftersom jag verkligen älskar den sortens träning. När det blir man mot man och hornen få växa fritt! Men just idag, det sista passet, fanns det ingen energi att träna på och musklerna va väldigt tydliga på att tala om för mig att det var dax att sätta stopp! Å andra sidan ska jag ju PT-träna på tisdag, så jag får nog min beskärda del av styrketräning då!

4 kommentarer:

Erika sa...

Gött med så mycket rolig och inspirerande träning!!

Löpning & Livet sa...

Jag skippade också challengen.. Men jag kollade på den och det såg sjukt kul ut! Dock väldigt väldigt jobbigt så det vasr nog bra att jag lät bli :)

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Andrea: Jag gick inte änns förbi... för då hade jag inte kunnat hålla mig! Men nästa gång, då ska jag va me på ett cirkelpass! *s*

Hoppas att ni hade en god och trevlig resa hem! Vi ses i april igen (hoppas jag)
Kram kram

Em Löfgren sa...

låter som detta var ett toppen konvent och vi som inte var där verkligen missade nåt! men sen kommer ju bloggkonventete =)