7 feb. 2009

Fredag den 6/1

Jag säger som Puma, jag vet vart man hittar stans bästa After Work!

Shopping och träning
Jag mötte upp Puma redan vid halv fyra i stan eftersom ingen av oss var överhopade med jobb och kände för en tidig fredag! Planen var att jag skulle panikshoppa inför kvällen och Puma skulle va mentalt stöd! Jag kom hem med ett par träningshandskar medans Puman släpade hem bla en ursnygg vårjacka, alltså precis som vanligt! (Jag handlar aldrig när jag "måste" men mina kamrater som går med mig kommer alltid hem med kassar, det har gått så långt så min syster brukar hävda att jag e sponsrad av företagen eftersom hon alltid hittar massor när jag är med!)

Efter detta var det dax för Stockholms bästa After Work, träning på SATS Reggeringsgatan. Vi var inte så många på gymet, men betydligt fler än när jag och Puma var där någon dag innan julafton och var helt själva i gymet!

Vi matchar varnadra, jag och Puma
(blden lånad av Puma)

Dagens pass var bröst och armar! Vi la på tungt men körde bara 6 rep. per sett. Jag är ju van att repetera på 8, så det va lite klurigt att hitta rätta vikter och jag tror att nästa gång jag gör samma sak ska jag nog va lite kaxigare när jag väljer motstånd.

Det som va roligt och bra var att vi var två, det e både lättare och man känner sig säkrare när någon annan kan stå och "passa" i tex bänkpress och lägga en liten hjälpande hand i bicepscurlen, mentalt orkar jag och vågar jag mycket mer då!

Quiz
Efter avslutad träning och lite mer gluttande på stan, begav jag mig hem till lillasyster och svåger för månadens qwiz. Jag kom i lag med bra kamrater och efter en gaska sunkig start knappade vi in och tillslut hamnade vi bara 1½ poäng bakom mr Musikuppslagsbok!

3 kommentarer:

Puma sa...

träningsvärk idag?

Pernilla "Nilla" Svensson sa...

Jajjemensan.... axlar (?) och lite i bröstet (det är nog där axlarna kommer in). Jag tror dock att armarna kommer i morgon!

Em Löfgren sa...

finns absolut fördelar med att köra ihop med nån! grymt jobbat!