12 feb. 2009

Idag är en ny dag!

Usch! Det var verkligen ingen bra dag igår, förutom att jag fick mig en ny frisyr då såklart! Men i övrig, nä tack, en dag som man helst vill stryka ett rött streck över!

Jag gillar inte att ha ont och jag gillar inte att vara tvingad till saker jag inte vill. Missförstå mig rätt, ibland måste man göra saker man inte vill tex på jobbet. Men i mitt privatliv vill jag kunna göra det jag har lust till och inte känna mig låst pga så banala saker som att ha ont och vara ”skadad”!

Igår var en sådan dag, jag hade ju planerat träning som jag såg fram emot, som låg i linje med mitt nya upplägg och hade fått OK på av Mr PT. Men istället för det blev det alltså vila, vilket det även är idag. Å när något sådant här kommer i vägen vet jag ju hur jag reagerar. Jag blir arg på världen och vill göra allt fel, vilket så hände. Istället för matschemat åt jag smörgås, istället för strikt blev det lite ”hejsan hoppsan”! Varför, varför varför ska jag alltid göra allt endera som en perfektionist eller inte alls! Varför kan jag inte bara ta en motgång, tugga i det där j*vla gräset och gå vidare, fortsatt det utstakade och bara låta allt annat vara? Nä istället ska jag förstöra inte bara det som är förstört, utan allt annat också!

Men igår var igår och idag är en ny dag! Idag kan det bara bli bättre och jag studsar faktiskt runt i en snygg frisyr (ja jag har en frisyr och inte bara ett rufs), nya våriga jeans och en rosa kofta!

2 kommentarer:

Puma sa...

ja. idag är en ny dag nilla. så glöm gårdagen nu!! dina frustrationer kanske kan mildras med lite yoga så fort handen tillåter. hihi.

Miss Agda sa...

Det låter bra att det idag har varit en bättre dag!
Jag har en liten utmaning till dig på min blogg om du har lust att haka på!
Kram