8 sep. 2009

Lunch spinning 45 minuter

Jag undrar om jag har nått elände som ligger och lurar eller är det helt enkelt så att tre dagars vila var för mycket?

image-upload-367-725369

LunchSpinning
Hur jobbigt kan 45 minuter gul lunchspinning bli? Jag kan tala om för Er att det kan bli precis hur jobbigt som helst, det hänger bara på inställningen och dagsform! Idag var min inställning att strunta i den (enligt mig) ganska kassa musiken på SATS 45 minuters pass och köra på från början till slut och det började bra!

Jag tryckte till redan från start, var mer än varm efter första uppvärmningslåten och kunde trycka till ordentligt redan från start, men efter första blocket var det nått som tog slut (och det va inte viljan)! Energin försvann, orken var som bortblåst och hur gärna jag än ville fick jag absolut inget svar från kroppen.

Nu gav jag inte upp utan försökte verkligen ge mitt yttersta, men det va som att hur mycket jag än ville skulle cyckelskrället inte röra sig en millimeter. (Jaja, spinningcyklar rör sig inte, jag vet! Men OM dom hade gjort det hade jag stått still!)

Och så här efter dusch, stress till bussen och tillbaka på jobbet undrar jag om det e nått elände i kroppen som ligger och skvalpar eller om det helt enkelt bara är en svacka som jag måste jobba mig ur. Det lär dock visa sig, för är det de första lär det väll bryta ut lagom till helgen!

3 kommentarer:

Mikkan sa...

Jag håller med, man kan göra dessa minuter precis hur jobbiga som helst. Avled själv nästan på förra fredags lunchpass, 45 min, tog ut svängarna i uppförsbackar och tempoåkningarna. Inställning är allt!

Träningsglädje sa...

kan det vara så att du gick ut för hårt?

madelen sa...

jobbigt att komma igång efter vila/sjuka, men jag antar att det är vad som behövs ibland och är det som gör att man satsar lite extra :)